سیاست های برخورد با ارسال اسپم و هرزنامه

سیاست های برخورد با ارسال اسپم

اسپم چیست!

اسپم (Spam) یکی از بزرگترین چالشهای سلامت و امنیت محتوایی در سراسر جهان است.

این موضوع به قدری آزاردهنده شده است که یکسری قوانین و الزامات برای آن وضع شده و در صورت گزارش با آن برخورد می شود. در این مطلب موضوع اسپم را بصورت کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در ابتدا باید بدانیم که اسپم چیست؟

اسپم در اصطلاح با نامهای جفنگ و پیام هرزه نیز خوانده می شود. در واقع پیامی است که در قالب های مختلف مانند ایمیل، پیامک، آگهی و … برای فرد یا افرادی که آنها را نمی خواهند ارسال می شود.

معمولا این پیام ها به منظور تبلیغات، هک، مزاحمت و در کل مقاصد ناهنجارانه ارسال می شود. البته در مواقعی نیز ممکن است یکسری اشتباهات در تشخیص و گزارش اسپم روی دهد که قاعدتا اجتناب ناپذیر است.

ایمیل های اسپم

این موضوع بخصوص برای وبمستران و کسانی که همواره با ایمیل خود سر و کار دارند بسیار آزار دهنده است.

معمولا ایمیلهای اسپم توسط ربات ها ارسال می شود که یک عامل ماشینی و غیرانسانی است.

لیست ایمیل های مورد استفاده نیز از منابع مختلف جمع آوری می شود. در برخی مواقع نیز برخی سایت ها لیست ایمیل های کاربران خود را به اشخاص غیر واگذار می کنند که زمینه ساز ایمیل های تبلیغاتی اسپم خواهد بود.

اگر ایمیل های اسپم دریافت می کنید بهتر است آنرا باز نکنید و با ابزار Report Spam آنرا به سرویس دهنده ایمیل خود (مثلا Gmail) گزارش کنید.

نکته : سیاست های برخورد با ارسال اسپم و هرزنامه ، بخشی از قوانین کلی سابین سرور می باشد . تمام مشترکان و خریداران سرویس های سابین سرور در هنگام خرید سرویس از سابین سرور ملزم به پذیرش قوانین کلی سابین سرور می باشند . از این رو پذیرش قوانین کلی سابین سرور به معنی پذیرش تمام قوانین و همچنین قوانین و سیاست های برخورد با ارسال اسپم و هرزنامه می باشد.


۱- سرویس های سابین سرور برای ایمیل مارکتینگ مناسب نیستند ؛ مشترک سابین سرور به هیچ عنوان اجازه ندارد لیست ایمیل خریداری کند، سپس توسط سرویس های میزبانی وب برای لیست های ایمیل، ایمیل انبوه ارسال کند.

ارسال ایمیل برای اشخاصی که خودشان در لیست ایمیل وب سایت کاربر عضو نشده باشد اسپم محسوب می شود.


۲- تمام فعالیت هایی که توسط مشترکین بر روی سرور های سابین سرور انجام می شود دائما در حال مانیتورینگ هستند و انجام هر کاری که باعث تداخل در سرویس ها و کاهش کیفیت آن ها شود اسپم محسوب شده و مخالف قوانین کلی موجود در صفحه مربوطه است.


۳- تمام ایمیل های ورودی و خروجی از سرور های سابین سرور دائما در حال بررسی هستند و در صورتی که ثابت گردد از سمت اکانت مشترک اسپم ارسال می شود، سرویس مشترک بدون هیچگونه اخطاریه ای و بدون هیچ اطلاع قبلی مسدود می شود ، بدیهیست که در این شرایط کل سرویس مشترک مسدود می شود نه فقط اکانت های ایمیل مشترک ، و تمام مسئولیت های این اقدام به هر صورتی که باشد بر عهده کاربر استفاده کننده از سرویس ها است و سابین سرور هیچگونه مسئولیتی در این رابطه برعهده ندارد.


۴- در صورتی که از یکی از فایل های موجود بر روی هاست کاربر ایمیل های مکرر ارسال گردد ، سابین سرور خود را مجاز می داند که محتویات داخل آن ایمیل ها را بررسی کند تا اگر  ایمیل ها غیر واقعی و اسپم هستند سریعا سرویس را مسدود کند ،

بدیهیست که سابین سرور به هیچ عنوان وارد هاست کاربر نمی شود و فایل مخرب یا آلوده را حذف کند ، سابین سرور در این شرایط کل سرویس کاربر را مسدود می کند تا کاربر در زمانی معین نسبت به وضعیت فایل های وب سایت خود تصمیم گیری کند.


۵- ارسال ایمیل با محتویات غیر واقعی و گمراه کننده به قصد انحراف کاربران اینترنت و هدایت آن ها به جایی غیر مشخص، که خود کاربر از آن خبر ندارد ممنوع است.


۶- مخفی نمودن نام ایمیل های ارسالی و ارسال ایمیل به اشخاصی که وجود ندارند، استفاده از سرویس های سابین سرور برای ارسال ایمیل های جعلی با نام های غیر واقعی ممنوع است.


۷- ارسال ایمیل های فریبنده توسط سرویس های سابین سرور به هر شکل ممنوع است، ارسال ایمیل به مقاصد غیر مرتبط که وجود ندارند نیز اسپم محسوب می شود.


۸- در صورتی که یکی از جداول پایگاه داده کاربر به صورت مشکوک حجیم شود، سابین سرور خود را مجاز می داند که محتویات آن table را بررسی کند تا آگاه گردد وب سایت تحت حمله اسپمر ها قرار گرفته است یا به صورت طبیعی در حال رشد است.


۹- در صورتی که بر روی صفحات مختلف وب سایت کاربر کامنت های نامتعارف و غیر مرتبط توسط کاربران سایر کشور ها ثبت گردد که حاوی لینک های غیر مرتبط با وب سایت کاربر باشد، این مورد نیز به این خاطر است که به دلیل عدم تامین امنیت وب سایت، آن وب سایت تحت حمله اسپمر ها قرار گرفته است و سابین سرور در این شرایط به مشترک اخطار می دهد مورد را برطرف کند و در صورت عدم توجه، سرویس کاربر مسدود می گردد.


۱۰- در صورتی که مشترک بر روی سرویس خود از فایل های مخرب و آلوده استفاده کند و چه به عمد یا غیر عمد طی یک بازه زمانی کوتاه به شدتی ایمیل های اسپم ارسال کند طوری که باعث شود سرور های سابین سرور خاموش و یا جریمه شوند ، خسارت وارده به شرکت و سایر مشتریان از مشترک بازخواست خواهد شد و سابین سرور به صورت یک طرفه به همکاری با مشترک خاتمه داده و سرویس او را مسدود می کند.

برآورد هزینه خسارات وارد شده برعهده سابین سرور می باشد و مشتری متعهد می شود هیچ گونه اعتراضی نسبت به میزان خسارات وارد شده نداشته باشد و در سریع ترین زمان ممکن نسبت به جبران خسارات وارده اقدام کند.


حق تجدید نظر :

سابین سرور حق تجدید نظر در تمام قوانین و سیاست های کاری خود را محفوظ  میدارد و اعلام میکند که در هر لحظه از شبانه روز مطابق با نیاز های خود و کاربرانش ، میتواند در تمام بند های این توافق نامه و سایر توافق نامه های منتشر شده در سایت تجدید نظر کند .

همچنین سابین سرور متعهد می شود درصورت تغییر در توافق نامه و سیاست های کاری خود ، تاریخ بروزرسانی را در انتهایی ترین بخش این صفحه قرار دهد و تمام متشرکان متعهد به مطالعه دوره ای تمام توافق نامه ها جهت آگاهی از آخرین تغییرات می باشند.

 

این صفحه در ۲۸ فروردین سال ۱۳۹۹ بروزرسانی گردیده است . بند های قدیمی ، بروزرسانی شده و همچنین بند های جدید به این قوانین اضافه شده اند . لذا تمام متشریان جدید و قدیمی سابین سروراز این تاریخ ملزم به مطالعه و رعایت تمام بند های این توافق نامه می باشند.